Stichting KOOK Alkmaar ondersteunt tuinbouwproject Kuntaur

Published on July 8, 2019 under Uncategorized
Stichting KOOK Alkmaar ondersteunt tuinbouwproject Kuntaur

Sharing is caring!

Stichting KOOK Alkmaar heeft onze stichting ondersteund met een aanzienlijke donatie. KOOK is een organisatie die tweedehands goederen inneemt en verkoopt. De opbrengst van de goederen komt ten goede aan kleinschalige projecten in ontwikkelingslanden. In de maand mei van dit jaar heeft KOOK een deel van de opbrengst aan onze stichting gedoneerd. Wij zullen de donatie besteden aan ons tuinbouwproject in het dorpje Jakaba (vlakbij Kuntaur gelegen, zo’n 200 km in het binnenland). Rondom de tuinen dient een permanente en stevige omheining te worden geplaatst zodat de groentes ‘veilig’ zijn voor loslopend vee. Hans brengt in juli weer een bezoek aan het project en zal tijdens dit bezoek zorgdragen voor de overdracht van de donatie aan onze lokale contactpersoon Barbara. De Nederlandse Barbara beheert de Kairoh Garden Foundation en is regelmatig in Kuntaur te vinden. Fotogalerie van de coöperatie in Kuntaur.

Foto boven dit bericht: Hans Schouten geeft tijdens de jaarvergadering van
Stichting KOOK op 23 mei 2019 voor haar medewerkers een presentatie over het tuinbouwproject.